Komponują, improwizują i eksperymentują. W muzyce, którą tworzą pobrzmiewa hip-hop, jungle, funk, gospel, czy szeroko pojęta elektronika. Wrocławski septet jazzowy EABS (Elektro-Acoustic Beat Sessions) porywa publiczność na koncertach, a krążek Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda) „(…) to na nasyconym polskim rynku jazzowym zjawisko bez odpowiednika i bez konkurencji." (Paweł Domagała, Jazzforum)
Stay up to date. Subscribe to our newsletter.
To subscribe to the newsletter, the following consent and declaration are required!
EABS grają stuprocentowy, energetyczny jazz. Są otwarci, ultrakomunikatywni, staranni w doborze środków komunikacji, wiele zawdzięczając i wiążąc rozpoczęcie swojej muzycznej historii z hip-hopem, my jesteśmy nowym pokoleniem, wyrośliśmy z hip-hopu, dopiero potem poznaliśmy czym jest jazz.* W 2018 septet został nominowany do Fryderyków w kategorii fonograficzny debiut roku, a w marcu tego samego roku „Repetitions” (Letters to Krzysztof Komeda) zostało uznane najlepszą płytą roku według „Gazety Magnetofonowej”, otrzymując nagrodę GaMa.
To właśnie utwory z albumu „Repetitions” zabrzmią podczas kwietniowego koncertu w ramach cyklu espressivo. Brzmieniu albumu towarzyszy idea „rekonstrukcji z dekonstrukcji”. Ta charakterystyczna forma odnosi się do hip-hopu, sampli oraz loopów, która poprzez środek wyrazu jakim jest jazz, pozwala uzyskać całkowicie nową i unikalną kompozycję. Na „Repetitions” nie usłyszymy utworów odegranych nuta w nutę. EABS w kompozycje Komedy wplótł autorską mieszankę brzmień hip-hopu, jungle, funku, gospelu czy szeroko pojętej elektroniki.** Na krążku pojawił się tylko jeden gościnny instrumentalista ale za to jaki, nazywany Urbanatorem – Michał Urbaniak, muzyk współpracujący z Komedą i Davisem.
Bilety na wyjątkowy i energetyczny koncert septetu EABS w dniu 30 kwietnia, są jeszcze dostępne w kasie oraz na stronie internetowej Filharmonii.
* Marek Pędziwiatr w wywiadzie dla Culture.pl
** jazzforum.pl, z tekstu „EABS – listy do Komedy”