Aktualne angaże operowe Artura Jandy obejmują role takie jak Escamillo w
Carmen w Operze Santiago de Chile i Operze Narodowej w Warszawie, Zweiter Soldat w
Salome w Teatrze San Carlo w Neapolu, Don Alfonso w
Così fan tutte w Operze Narodowej w Warszawie, Truffaldino w
Ariadne auf Naxos z Nederlandse Reisopera, Pizarro w
Fidelio w Operze Bałtyckiej, Figaro w
Le Nozze di Figaro, Papageno w
Die Zauberflöte oraz Eneasza w
Dido and Aeneas z Warszawską Operą Kameralną.
Śpiewał w
Stabat Mater Rossiniego z Berlin Philharmonischer Chor, II Symfonii Góreckiego w Filharmonii Krakowskiej,
Stabat Mater Rossiniego w Filharmonii Łódzkiej,
Siedmiu bramach Jerozolimy Pendereckiego w Filharmonii Bydgoskiej oraz
Magnificacie Bacha w Filharmonii Narodowej w Warszawie.
Artur Janda posiada w repertuarze m.in. role tytułowe w
Don Giovannim i
Imeneo, a także Zbigniewa w
Strasznym Dworze, Komisarza w
Cardillac Hindemitha, Achilla w
Giulio Cesare, Orbazzano w
Tancredi, Alidoro w
La Cenerentola, Selima w
Il turco in Italia, Papageno w
Die Zauberflöte, Dulcamarę w
L’elisir d’amore.
Wśród licznych nagród przyznanych artyście należy wyróżnić dwa Fryderyki, pierwszy za Najwybitniejsze Polskie Nagranie Muzyczne za album
Where Are You.
Pieces From Warsaw z zespołem proMODERN oraz drugi w kategorii Album Muzyki Dawnej Roku za nagranie Antonio Caldara –
Maddalena ai piedi di Cristo. Otrzymał także Srebrny Krzyż Zasługi od Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2020 roku.
Artur Janda był nominowany do Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Śpiewak Operowy w latach 2019, 2020 i 2022.
Artur Janda ukończył Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie studiował pod kierunkiem Anny Radziejewskiej w Katedrze Śpiewu Solowego oraz profesora Kazimierza Gierżoda w Katedrze Fortepianu.